Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Daňová uznateľnosť výdavkov na reklamu

Marketing/reklama a predaj/danova uznatelnost vydavky reklama
Ilustračné foto: FreeDigitalPhotos.net
13. augusta 2013 Zdroj Podnikam.SK, SC Tlačiť
 Výdavky vynaložené daňovníkom na reklamu nie sú zákonom limitované okrem výdavkov na propagačné a reklamné predmety
 
Reklamou nie je napríklad zverejnenie výročnej správy o hospodárení, účtovnej závierky, auditu podniku alebo iných informácií o podniku, ak povinnosť ich zverejnenia vyplýva z osobitného predpisu.
 

Reklama sa nesmie šíriť adresne, ak adresát doručenie reklamy vopred odmieta

Úspešnosť predaja výrobkov, tovarov a služieb záleží vo významnej miere od reklamy. 
 

Čo je reklama

(zákon č. 147/2001 Z. z. o reklame a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p.)
– je prezentácia produktov v každej podobe s cieľom uplatniť ich na trhu, pričom produktom je tovar, služby, nehnuteľnosti, obchodné meno,  ochranná známka, označenie pôvodu výrobkov a iné práva a záväzky súvisiace s podnikaním.
 

Čo nie je reklama

  1. označenie sídla právnickej osoby, trvalého pobytu fyzickej osoby, označenie prevádzkarne alebo organizačnej zložky právnickej osoby alebo fyzickej osoby obchodným menom, ako aj označenie budov, pozemkov a iných nehnuteľných vecí alebo hnuteľných vecí vo vlastníctve alebo v nájme týchto osôb, 
  2. označenie listov a obálok obchodným menom alebo ochrannou známkou, 
  3. označenie produktov alebo ich obalov údajmi, ktoré sa musia na nich uvádzať podľa osobitného predpisu, 
  4. zverejnenie výročnej správy o hospodárení, účtovnej závierky, auditu podniku alebo iných informácií o podniku, ak povinnosť ich zverejnenia vyplýva z osobitného predpisu. 
 

 

 Daňová uznateľnosť výdavkov na reklamu 

  • ako daňovo uplatniteľný výdavok na reklamu je možné uplatniť výdavky (náklady) na reklamu vynaložené na účel prezentácie podnikateľskej činnosti  daňovníka, tovaru,  služieb,  nehnuteľností, obchodného mena, ochrannej známky, obchodného označenia výrobkov a iných práv a záväzkov súvisiacich s činnosťou daňovníka so  zámerom dosiahnutia,  zabezpečenia,  udržania  alebo zvýšenia príjmov daňovníka, ktoré sa zahŕňajú do základu dane (§ 19 ods. 2 písm. k)  zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p.).
 
  • výdavky na reklamu budú daňovo uznanými iba v prípade, že ich daňovník preukázateľne vynaložil v súvislosti so svojou činnosťou so zámerom dosiahnutia, zabezpečenia a udržania alebo zvýšenia svojich príjmov a ktoré sú zaúčtované v účtovníctve daňovníka alebo zaevidované v evidencii daňovníka podľa § 6 ods. 11 alebo 14 zákona o dani z príjmov (§ 2 písm. i) zákona o dani z príjmov).  
 

Výdavky na reklamu, ktoré sa nemôžu uznať ako daňový výdavok

  • sú to výdavky na reklamné a propagačné predmety, ktorých cena obstarania je vyššia ako 16,60 eur za kus.  
 
Výdavky vynaložené daňovníkom na reklamu nie sú zákonom limitované okrem výdavkov na propagačné a reklamné predmety.
 
Pozor: 

Reklama sa nesmie šíriť automatickým telefonickým volacím systémom, telefaxom a elektronickou poštou bez predchádzajúceho súhlasu ich užívateľa, ktorý je príjemcom reklamy. 

 

Reklama sa nesmie šíriť adresne, ak adresát doručenie reklamy vopred odmieta.

 

Príklady

Príklad č. 1:
Spoločnosť XXX s  r. o.  sa rozhodla uzatvoriť s hokejovým klubom zmluvu o na rok 2013 vo výške 10 000 €.  Logo firmy bude umiestnené na mantineloch hokejového štadióna, ako aj na dresoch hráčov. Je možné túto sumu uznať ako daňový výdavok?  Existujú nejaké obmedznia výšky sumy určenej na reklamu? 
 
Keďže si spoločnosť chce zabezpečiť prezentáciu svojho obchodného mena a značky formou umiestnenia loga na mantineloch štadióna a na dresoch hráčov,  môžeme uvažovať, že výdavky na reklamu budú daňovým výdavkom v plnej výške. Je však nevyhnutné, aby daňovník splnil podmienky, ktoré sú stanovené v zákone o dani z príjmov, a to, že výdavky (náklady) na reklamu vynaložil na účel prezentácie svojej podnikateľskej činnosti a svojho obchodného mena so  zámerom dosiahnutia, zabezpečenia, udržania alebo zvýšenia svojich príjmov, ktoré sa zahŕňajú do základu dane, pričom tieto príjmy sú zaúčtované v účtovníctve daňovníka alebo zaevidované v evidencii daňovníka podľa § 6 ods. 11 alebo 14 zákona o dani z príjmov.
 
Príklad č. 2:
Výrobca nanukov a zmrzliny dodáva do predajní potravín tieto výrobky spolu s plagátmi týchto mrazených výrobkov. Cena plagátov bola 850 €. Môže daňovník považovať tieto výdavky za daňové?
 
Keďže reklamné plagáty predstavujú tiež jednu z foriem reklamy, daňovník si týmto spôsobom chce zabezpečiť nárasť záujmu kupujúcich o jeho výrobky priamo v predajniach potravín. Ide o daňovo uznaný výdavok v plnej výške 850 €. 
 
Príklad č. 3:
Vydavateľstvo pri príležitosti svojho 10. výročia zorganizovalo oslavu, na ktorú boli pozvaní najproduktívnejší autori. Každý autor doslal ako pozornosť vydavateľstva fľašu vína a bonboniéru. Fľaša vína s bonboniérou stáli 16 €. Ide v tomto prípade o daňový výdavok? 
 
Fľaša vína s bonboniérou sa považujú za propagačné predmety. Zákon o dani z príjmu stanovuje, že propagačné a reklamné predmety do 16,60 € za 1 ks sú uznanými daňovými výdavkami. Z uvedeného príkladu vyplýva, že pozornosť pre autorov zo strany vydavateľstva je uznaným daňovým výdavkom.    

 

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

Prémiový obsah

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X